Otterbo Damarillum IPA

image

Det är svårt när man ska recensera sin egen öl men jag ska försöka vara objektiv.

Den smakar mkt amarillo o har en ganska lång besk eftersmak.
Den smakar inte alkohol men man kan känna en värme/hetta i halsen.

Skummen är väldigt kompakt men det försvinner ganska snabbt, dock så stannar en tunn film av skummet kvar för alltid verkar det som.

Det är också en hel del humlegunk i ölet, det hade nog inte skadat med en filtrering men man lär sålänge man lever.

Allt som allt är jag nöjd med resultatet o jag tycker det är en god öl men som skulle kunna bli ännu bättre.

Jag ger den 35/50

10 svar till “Otterbo Damarillum IPA

  1. Spännande! Den ser ju förbaskat mörk ut för att vara en IPA, trodde den skulle klarna något. Någon teori på varför den blev så mörk?

    Är det en lång besk eftersmak låter det som något som jag skulle älska! 🙂

    Men 35/50 måste väl vara bra ändå för första IPAn? 😀

    • Den blev mörk för att jag ville den skulle bli mörk:) använde ju enbart mörkt maltextrakt så de va inte så oväntat. Ja blev inspirerad av stones escondidian bipa:)

      Ja jag blev som sagt nöjd med tanke på att de e första ipan. Dock så tycker jag man känner att de e maltextrakt o inte helmalt, den smakar inte lika fräscht liksom.

  2. Den ser god ut. Drack Mohawks Oxymoron i helgen som också är en Black IPA. Blev lite sugen på att sätta ihop ett recept. Känns som en fin öl till hösten innan man vill gå på tunga mörka öl.
    Har du ditt recept här på bloggen någonstans? Eller det kanske är hemligt.

Kommentera

