Bryggutrustning testad!

Nu har ja testat så att elgrytan o allting fungerar som det ska.
Det jag var mest osäker på var vörtkylaren då jag visste att jag inte skulle kunna koppla den på kranen utan vidare.
Men en åktur till granngården senare så hade jag det jag behövde.

En tanke som slog mig dock är om man behöver göra något speciellt för att skölja ur vörtkylaren o vattnet som är i den? Jag vill ju inte att de ska bli unket lr mögel i den lr dyl. Men vet ej om det är något problem, någon som vet?:)

Elgrytan verkar fungera kalasbra! Dock så kom termostaten o min termometern inte rikigt överens så jag åkte till Jula o köpte en ny termometer o har bestämt mig för att följa den när det är dags.

Jag är så sjukt taggad på att börja brygga nu! På onsdag smäller det!
På måndag så blir det förkultur o lite rengöring tror ja:)

Kommentera

