Jäsningen klar!

Nu tror jag att jäsningen har stannat upp då hydrometern sagt 1.022 hela dagen.
Eftersom jag räknar med att hydrometern visar lite fel så är det egentligen 1.027 som kan tyckas vara lite högt men med tanke på vad det är för öl jag gjort så ska det nog fungera alldeles utmärkt, i slutändan kommer ölet gissningsvis hamna på ca 7% skulle jag tro och det är jag ganska nöjd med ändå, då kan man ju dricka desto mer av den.

Jag har kommit på att jag vill låta ölet stå i 2 veckor i sekundären dock tillsammans med vaniljstängerna för o få ordentligt med vaniljsmak då det är den första smaken att försvinna så att säga. Det sätter lite käppar i hjulen för att jag ska hinna med min nästa bryggning riktigt snart så jag tror att jag får köpa ännu en sekundärhink för typ 99;- eller nåt så borde dom gå omlott.

Det är lite lustigt det här med att brygga öl, jag har bryggt 3 satser med helmalt hittills och ingen av gångerna har allting gått precis som jag velat men ändå är jag så sjukt peppad inför nästa gång nu!

Det är väl som Michael Jordan säger:

I’ve missed more than 9000 shots in my career. I’ve lost almost 300 games. 26 times, I’ve been trusted to take the game winning shot and missed. I’ve failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed.

 

Kommentera

