Otterbo IPA #1 färdigjäst!

Nu verkar det som att Otterbo IPA #1 har jäst färdigt, räknar man med att min hydrometer visar fel så säger brewtarget att procenten kommer hamna på 6.76% vilket är ganska bra med tanke på att jag räknat med 6.8% 🙂

Det kommer ju tillkomma litegranna i och med kolsyrejäsningen men det var väl skitsamma, bättre att det står för lite på flaskan än för mkt:)

Så nu ska jag låta den stå i primären tills på lördag tänkte jag o då ska jag tanka om det till sekundären för jag vill inte att den står på torrhumling nå längre än en vecka, hade tänkt 5 dagar men eftersom vi ska åka bort nästa vecka blir det svårt, jag skulle iofs kunna tappa om ölet idag lr imorrn o tillsätta gelatinet för klarningen och sen ha i humlen först på söndag, då blir den inte torrhumlad i mer än en vecka iallafall:)

Kommentera

