Ang. Denny’s BVIP.

Jag tror att jag insåg en sak med detta öl igår och detta kan vara något som även gäller mina andra öl fast jag inte tänkt på det, när jag drack igår så var den helt fantastisk när den var kall sedan medans den blev varm så dök det upp lite ester-smak och jag tror att detta kan ha o göra med att jag jäser ölet i rumstemperatur.

Så jag tror nog att tills jag lyckas få råd o plats med grejer så jag kan kontrollera jästemperaturen så får jag rekommendera folk att dricka mina öl relativt kalla, för att slippa ester-smaken. Det kan ju naturligtvis bidraga med en positiv upplevelse för vissa, det är bara att prova.

Kommentera

