Planer på framtida öl-recept.

Idag när jag satt o planerade inför kommande monster-öl bryggningen så märkte jag till min förskräckelse att en humlesort och jästen jag tänkte köpa inte finns i lager för tillfället.

Jag hade ändå inte tänkt beställa förens på söndag så det kanske hinner komma in tills dess men om det inte gör det så behöver jag en backup.

Jag hade ju tänkt att brygga en belgare men just nu(detta ändras ju hela tiden) är jag otroligt sugen på att göra en stout som jag tänkt smaksätta med citron/lakrits och en gnutta rök i. Började på detta recept innan jag åkte utomlands men när jag var utomlands så läste jag Radical Brewing(Tack Tobias) och blev inspirerad till hur ja kunde göra om receptet lite till det bättre. Så det är jag sjukt pepp på att göra om Ruination 10:an inte blir av. Dessutom så har jag all humle o alla karamellmalter jag skulle behöva till denna hemma redan så det blir billigt.

Eventuellt kanske jag beställer ingredienser till en öl som Tobias har kokat ihop också, någon form av IPA som han tänkt framkalla ananas estrar i. Vi får se. Otroligt spännande är det iallafall o ännu en gång så har jag massor med recept som bara väntar på att bli bryggda och druckna.

I helgen blir det dessutom fest o då tänkte jag ta med en hel bunt med Otterbo öl och bjuda på och be folk tala om vad dom tycker. (skadar inte att få lite hjälp med att dricka upp all öl heller)

Nu är det nog dags att börja fundera på maten, over and out!

Kommentera

