Beersmith…

Jag har länge gått o funderat på att köpa Beersmith då jag använder ett gratis alternativ som heter Brewtarget för tillfället. Idag så testade jag Beersmith, tänkte lägga in något av mina recept o kika hur det fungerar.

Jag fattar inte hur folk står ut med det där programmet alltså, allting är jätterörigt och otroligt opedagogiskt och överkomplicerat. Det tar lång tid att lägga till flera ingredienser för man kan bara lägga till en åt gången. Det är otroligt svårt att få någon vettig överblick över sina ingredienser för att alltihopa är i samma ruta o man får verkligen leta efter en massa teoretiskt information om ens recept som det räknar ut.

Så, jag spydde och avinstallerade det och gick tillbaka till mitt Brewtarget som är enkelt och lättöverskådligt. Visst, BS har betydligt fler funktioner än vad BT har. Men för mig är det helt enkelt inte värt det sanslöst fula och klumpiga gränssnittet och det dåliga workflowet som detta innebär.

Hoppas bara att det kommer några uppdateringar till Brewtarget nångång. Det vore trevligt med lite fler funktioner:)

Kommentera

