Långtgående planer…

De senaste dagarna har jag börjat fundera lite längre fram gällande bryggningar och framförallt recept.

Det jag har kommit fram till är följande:

Närmaste bryggningen blir Stone Ruination 10th Anniversary IPA tätt följd av 100% Brett Trois IPAn, efter det ska jag brygga Citron/Lakrits ölen och efter det en ny, egen dunder-IPA som jag håller på att filar receptet på, men vad händer sedan?

Jo, det jag har tänkt göra är att börja brygga upp gamla recept igen, eller snarare ändra lite i några gamla recept och brygga dom igen i hopp om att kunna göra dom ännu bättre. Hittills har jag inte bryggt ”samma” öl 2ggr men nu är det dags att ändra på det. Några av de första ölen jag bryggde som inte var mina egna recept har jag också tänkt brygga igen, bl.a. Drakens DIPA som jag har tänkt ska bli betydligt mkt bättre denna gång.

Andra öl jag ska försöka förbättra är bl.a. Honey I’m Home, Orca!, IPA #1, Denny’s BVIP bl.a. Sen kommer jag naturligtvis att ge mig på några nya recept emellanåt också. Jag har ju ännu ingen signatur stout/porter…om inte Citron/Lakrits skulle bli galet bra då, men man kan inte bara ha special-öl heller. Någon mer traditionell RIS skulle jag också vilja ha under bältet. Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera bloggen med filmer och bilder från bryggningen. Men som jag sagt tidigare har jag inte känt mig bekväm nog med min process ännu, men jag börjar närma mig där jag vill vara o ja börjar känna att jag kan få fram det resultat jag vill ha.

Så jag välkomnar er allihopa att följa med på denna åktur in i ölens värld tillsammans med mig. Jag lovar att det kommer bli mer filmer och kul framöver:)

Kommentera

