Knepar o knåpar…

Sitter o väntar in morgondagen för då blir det brygga av! Har tagit fram jästen ur kylskåpet så det ska få bli rumstemperatur.

Sitter även o kikar på alla mina recept, som alltid. 🙂

Efter den här IPAn blir det som sagt en Imperial Porter smaksatt med Citron/Lakrits, sedan en egen DIPA, sen blir det nog en ganska normal Oatmeal Stout som ja tänkte börja göra med ett ganska basic grundrecept o sedan bygga på allt eftersom jag brygger den.

Sen har jag dessutom knåpat ihop ett recept på en Russian Imperial Stout som ja tror kommer bli riktigt grym men som också ska utvecklas.

Sen ska jag testa nya varianter på Orca!, Honey I’m Home och IPA #1 och sedan låta dessa rotera och utvecklas tillsammans med de andra ja skrev tidigare. Åsså lär jag ju slänga med lite tredjeparts recept emellanåt också förstås.

Bryggningen imorgon har jag tänkt att dokumentera med hjälp av en kamera så det kommer nog upp en film framåt kvällen imorgon. Hoppas jag. 🙂

Kommentera

