Efter dagens bryggning.

Något ska man ju alltid lära sig när man brygger o denna gång är det att BIAB inte riktigt funkar för mig. Det tär för mkt på ryggen o känns alldeles för labilt.

Så jag har tänkt skaffa en kylbox o ska börja mäska o laka mer ”traditionellt” då kommer jag förhoppningsvis kunna få stabilare resultat o det kommer inte vara lika drygt åt ryggen för ja slipper krångla med den där jävla biab-påsen.

Så det ska jag göra lite efterforskningar i o inhandla lite grejer. Det blir nog att testa sådan ny utrustning med en mindre öl dock så ja kanske ändrar om i kön litegranna.

Jag kommer att skriva mer så fort jag har mer info.

Annars gick väl dagens bryggning ganska bra ändå. Fick lite mindre utbyte än jag hade tänkt, vilket ja inte förstår då första mätningen visade tvärtom. Men så är det iaf. En bra öl så in i helvete kommer det nog bli i vilket fall:-)

6 svar till “Efter dagens bryggning.

Kommentera

