Skåprensar IPA!

Det blev inte som jag tänkt mig med Honey I’m Home så då bestämde jag mig för att använda ingredienserna jag har hemma o slänga ihop något. Jag ska använda den överblivna malten som jag mätte fel på vid förra bryggningen och sen använda en massa humle som jag har liggnades helt enkelt.

Receptet ser ut på följande vis:

Otterbo IPA #2
15L
8.3%
95.1 IBU

Malt:
4.4kg Pale Ale Malt
900g Vetemalt
300g Pale Crystal Malt
250g Honung

Dessa är lite uppskattningar eftersom jag inte kan lita på min våg när det gäller något mer än 100g verkar det som.

Humle:
Chinook 21g (11.9%) 60min
Centennial 33g (11%) 20min
Galaxy 29g (12.2%) 15min
Nelson Sauvin 15g (11.8%) 10min
Cascade 39g (6%) 5min

Torrhumling:
Centennial 29g (12.3%) 5 dagar
Chinook 20g (12.3%) 5 dagar
Cascade 20g (6%) 5 dagar

Jäst:
Sparad White Labs California Ale WLP001

Vi får hoppas att det blir bra 🙂

Kommentera

