Miss i planeringen…

Jag har gjort en miss i mitt bryggplanerande. IPAn jag bryggde för ett tag sedan som håller på o Torrhumlas just nu hade jag tänkt tappa på flaska på måndag, men då kommer inte min tapphink att vara ledig då jag jäser i den då och ska jäsa ännu ett öl i den efter det. Så då har jag tänkte såhär: när Torrhumlingen är slut på ipan så tar jag ur Humlen o skjuter i kolsyra i hinken(ska ej ner i ölet) för att skydda ölet från syre och sedan får den helt enkelt stå tills jag kan tappa den på flaska. Dock så har jag ännu ett problem. När den svarta ipan har jäst klart ska den Torrhumlas o då tar den upp en hink o sen är mina hinkar slut. Eftersom jag ska jäsa en stout på jästkakan kommer allt vara fullt. Så… Jag får nog gå o köpa ännu en jäshink som jag kan flytta stouten till och först då kommer tapphinken bli ledig. Så Suck. Bra planering. 🙂

Kommentera

