Planen för den svarta IPAn.

Ok, såhär ser planen ut för den svarta IPAn. Jag skakade om kärlet igår för att se om jag kunde få igång jästen. Ser ingen direkt skillnad nu så jag har gjort en pytteliten förkultur på typ 1dl som jag hoppas hinner komma igång tills ikväll o då slänger jag i den isåfall. Jag är lite ambivalent kring om jag ska låta den stå o försöka jäsa klart under helgen då jag inte kommer vara hemma eller om j

ag ska börja torrhumla den innan jag åker bort. Medans jag skriver detta så börjar ju mina egna ord eka i mitt huvud dock…tålamod…tålamod. Så jag tror att jag gör förkulturen, kanske ger den lite tid o komma igång ordentligt o slänger sedan i den och låter det stå o jäsa under helgen. Sedan så påbörjar jag torrhumlingen när jag kommer hem på söndag. Då är jag fortfarande inom tidsramen för att ha den klar till nyår.
Kommentera

