Otterbo Kalashnikov

Nu jävlar kommer det största receptet jag någonsin bryggt, hoppas att denna går enligt plan så tror jag att den kommer bli kanon! Jag är lite orolig över jäsningen på denna, jag har en känsla av att det kommer vara extremt explosivt men det är inte så jättemkt jag kan göra åt det:) Imorgon bär det av och här kommer receptet!

10L
10.9%
76 IBU

Malt:
4kg Maris Otter
500g Caramünch
350g Blackmalt
350g Chokladmalt
100g Rökmalt

Humle:
Nugget 20g (10.2%) @ 60min
Kent Goldings 30g (5.8%) @ 30min (hela)
Kent Goldings 30g (5.8%) @ 15min (hela)
Kent Goldings 30g (5.8%) @ 5min (hela)

Diverse:
40g Kakao i mäsken
2dl Kallbryggt kaffe extrakt i sekundären (gjort på ca 3dl vatten och 100g kaffe) i 7 dagar.
20g Ekspån (Amerikansk medium toast) i 7 dagar.

Jäst:
Överblivna kakan av WLP007 från Eclipse IPAn

Ett svar till “Otterbo Kalashnikov

Kommentera

