Uppdaterat skript!

Det visade sig att skriptet inte fungerade precis som jag hade skrivit det. Men nu fungerar det!

Dock så byter man mellan de olika kontrollerna genom att trycka på vänster axel-knapp. Sen går den inte tillbaka till de vanliga kontrollerna förens man trycker igen. Så det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig med att bara hålla den nertryckt men det var väl inte så noga. Ska ni använda skriptet så se till att rabrytningarna blir korrekta. Vissa beskrivningar i skriptet kunde tydligen göra en radbrytning här på sidan o då blir det FEL!

//Mass Effect 3 Glovepie, 360 controller script w/ Rumble
//Preemz10314 – youtube/user/preemz10314
if starting then var.Control = 1
//Movement – Left Stick
W = XInput1.Joy1Y > 0.2
S = XInput1.Joy1Y < -0.2
A = XInput1.Joy1X < -0.2
D = XInput1.Joy1X > 0.2

//Aiming Control – Right Stick
Mouse.DirectInputX = Mouse.DirectInputX + 25*deadzone(XInput1.Joy2X)
Mouse.DirectInputY = Mouse.DirectInputY – 25*deadzone(XInput1.Joy2Y)

//Dpad
Q = XInput1.Up //Order Squad to Attack Enemy
C = XInput1.Down //Order Squad to Return to Your Position
E = XInput1.Left or XInput1.Right //Order Squadmate to a Point or Target
//Alternate Combat & Vehicle Control Modes
if pressed(XInput1.LeftShoulder) then{
say(”Alternate Control”)
var.Control++
}
if var.Control > 2 then{
say(”Combat Control”)
var.Control = 1
}

//ABXY Buttons
if var.Control = 1 then {
Space = XInput1.A //Use or Talk – A Button
F = XInput1.B //Melee Attack – B Button
R = XInput1.X //Reload – X Button
Mouse.WheelUp = XInput1.Y //Switch Weapon – Y Button
LeftShift = XInput1.RightShoulder //Weapon & Power Wheel – RB Button
LeftControl = XInput1.LeftThumb //Walk – LeftThumb Button
}else{
Key.2 = XInput1.A //Quickslot 2 – A Button
Key.3 = XInput1.B //Quickslot 3 – B Button
E = XInput1.X //Jump – X Button
V = XInput1.Y //Mine – Y Button
Key.4 = XInput1.RightShoulder //Quickslot 4 – RB Button
Key.5 = XInput1.LeftThumb //Quickslot 5 – LeftThumb Button
}

//Shoulder Buttons RB LB
Key.1 = XInput1.RightThumb //Quickslot 1 – RightThumb Button

//Triggers LT RT W/ Rumble
Mouse.LeftButton = XInput1.RightTrigger //Fire Weapon – RT Button
if XInput1.RightTrigger then
if PPJoy1.Digital0 then
XInput1.Vibration1 = 1
else
XInput1.Vibration2 = 1
end
wait 1 s
if PPJoy1.Digital0 then
XInput1.Vibration1 = 0
else
XInput1.Vibration2 = 0
end
end

Mouse.RightButton = XInput1.LeftTrigger //Zoom – LT Button

//Start & Back Buttons
Escape = XInput1.Start //Main Menu – Start Button
H = XInput1.Back //Exit Combat Stance – Back Button

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s