High Score! Bonus Round! Antithesis Ale

Det här är en bryggning som varit planerad ett tag men som jag inte pratat om då jag tänkte att det skulle bli en överraskning. I skrivande stund så är jag i Borås hos m1cke i hans brygglokal o vi ska brygga detta öl tillsammans. Vi tänkte att ska man brygga något tillsammans ska man göra något roligt så vi bestämde oss för en Black Pale Ale. Alltså en American Pale Ale som bryggs i samma anda som en Black IPA.

Micke är inte här just nu o jag har kapat hans dator så jag tänker skriva ner receptet här utifrån det som står i Beersmith. Blir det några ändringar efterhand så ljusterar jag dessa här.

Brokeback Brewing Antithesis Ale
22.5L
5.5%
42 IBU(ca teoretisk)

Malt:
4.9kg Maris Otter
0.45kg Carapale
0.45kg Midnight Wheat

Humle:
90min kok
40g Nelson Sauvin(11.7%) @ 15min
55g Saaz(3.6%) @ 15min
40g Nelson Sauvin(11.7%) @ 10min
55g Saaz(3.6%) @ 10min
40g Nelson Sauvin(11.7%) @ 0min
40g Saaz(3.6%) @ 0min
40g Nelson Sauvin(11.7%) @ 3 dagar torrhumling
55g Saaz(3.6%) @ 3 dagar torrhumling

Jäst:
Safale US-05

2 svar till “High Score! Bonus Round! Antithesis Ale

Kommentera

