Dags att byta lite slangar!

Jag behövde göra en mindre beställning från Humlegården då jag märkte att det var slut på kapsyler, Beställde både vita och svarta denna gången då jag kände att jag ville ha lite variation, sen beställde jag även ett rör med jäst som jag tänkt använda till min ruination klon framöver. Sen beställde jag nya silikonslangar!

Dels beställde jag en ny till häverten då jag haft den i över ett halvår skulle jag tro, den har ju blivit lite missfärgad och det är säkert ingen större fara men det känns ändå skönt att byta ut dom åtminstone var 6:e månad lr varje år. Jag passade även på att köpa en grövre slang som jag tänkte testa att sätta på tappkranen i mäskkärlet.

Sist jag använde en slang där så blev det inget bra flöde o ja undrar om det var för att den var för liten eller dyl så jag köpte en som satt betydligt lösare och hade större innerdiamter denna gång. Hoppas att den ska fungera nu än den förra. Vi får se imorgon!

2 svar till “Dags att byta lite slangar!

Kommentera

