Living Dead Brewery – Night Of The Vampire (Batch 002)

Ännu ett öl från Magnus, denna gång en kaffeporter. Å vilken kaffeporter sen då! Det första man känner är kaffe, inte extremt mkt men en precis lagom mängd o sedan kommer den där klassiska porter smaken även om även den är noga avvägd o inte så in your face som vissa andra porters jag druckit. Jag separerar smaken i 2 delar, kaffe o sen porter smaken. O de båda går väldigt bra ihop. Blandas o dansar med varandra. Magnus säger själv att den första batchen blev ännu bättre, den hade jag gärna velat smaka 🙂

image

Jag tror denna ölen definitivt hade tjänat på att lagras i några månader. Sen tycker jag att det är aningen aningen för mkt kolsyra men det är verkligen att bara petig. Riktigt fin öl detta! Har du gjort bra Magnus!

41/50

2 svar till “Living Dead Brewery – Night Of The Vampire (Batch 002)

Kommentera

