Bryggning nästa fredag!

Nuså är det dags! Nästa fredag(10/5) så är det dags att brygga min Ruination klon.

Detta är lite speciellt för mig då det känns som att jag kommer få använda all min kunskap gällande bryggteknik och dyl till denna bryggning. Så det vore väldigt tråkigt om det inte gick vägen:/

Det enda frågetecknet som finns är huruvida jag ska använda mitt gamla eller nya mäskkärl. Det kan ju ställa till det ganska ordentligt om man säger så.

Men jag har tänkt att jag ska testa de båda mäskkärlen och försöka utröna huruvida jag kommer behöva räkna på något annat sätt gällande temperaturen när jag använder dom. Det borde jag inte behöva göra men man vet aldrig.

Hur skulle ni göra? Tips mottages mer än gärna:)

PS: jag har uppdaterat Ruination receptet då jag fått humlen jag ska använda och vet vad den har för mängd med alfasyra nu. 🙂

Kommentera

