Nya mäskkärlet klart!

Nu är mäskärlet klart!

2013-05-07 16.23.01

Mäkta fint blev det o inga läckor än så länge.

Det som det slutade med att jag köpte var följande:
Kylväska från Chilli 119;-
Kewler Kitz genomföring från humlegården 169;-
1/2 Kulventil från Biltema 54:90;- enligt hemsidan men jag tror den var billigare när jag var där.
1/2 Slangnippel från Biltema 19:90;-
Slangen jag använder som filter hittar jag inte på deras hemsida men jag har för mig att den kostade 79:90;- eller dyl.
Lite gängtejp
Allt som allt blev det ca 450;-

2013-05-07 16.22.12

Inte illa om jag får säga det själv. Änden på filter-slangen vek jag in så man slipper skära sig och sedan plattade jag till den bara.

Jag hade gärna sett att det blev lite mera flöde när jag tappade vatten ur den dock men å andra sidan så betyder det att det är mindre chans att det blir stopp om det inte blir för mkt flöde.
Filter slangen brände vi av med en varmluftspistol och drog ur. tror att en del av innerslangen blev lite smal inuti och därav det försämrade flödet. Men det rinner fortfarande på fullt tillräckligt.

Jag testade också hur mkt vatten som går förlorat. Jag gjorde testet som så att jag fyllde den med 1 L vatten och lutade den sedan på sitt egen lock då det är så jag brukar göra när jag brygger för att få ur det sista. Hör o häpna så verkar jag bara gå miste om 3 ynka deciliter.

Jag har inte testat än hurpass den håller värmen jämfört med den gamla kylväskan jag har, får se om jag hinner testat det överhuvudtaget annars kör jag nog på den är och får improvisera för att träffa rätt temperatur.

Kommentera

