Oppigårds Golden Ale, torrhumling.

image

Jag köpte en av dessa för att smaka o se om den skulle fungera som ett bra substitut istället för Sierra Nevada Pale Ale. Hade denna öl varit jäst lite varmare så hade den nog varit perfekt för jag tycker att den är alldeles för ren i smaken. På gränsen till lager ren så att säga. Jag vill inte ha mina öl så rena så det blir ju lite missvisande. SNPA var däremot inte såhär ren så jag tror att den fortfarande är det bästa alternativet. Får hålla ögonen öppna efter ett annat alternativ som kanske är billigare, annars så får det blir SNPA i fortsättningen också.

Kommentera

