Torrhumling away!

Lade i lite humle i IPAn igår, rättare sagt 100 g. Så om ca 3 dygn ska jag ta ur det. Tappa om ölet o ha i andra omgången med humle som blir 100 g Amarillo. Hoppas de blir gott 🙂

När jag hade bryggt klart ölet så tog jag ett vörtprov som vanligt o det var väldigt gott och med stor fokus på citrus. Jag råkade ja lite lakrits i närheten o det var mkt godare i kombination än man skulle kunna tro. Så jag ska testa att tillsätta lite lakrits pulver i den färdiga produkten för att se om det fungerar, blir det gott så testar jag säkert o brygga en stor sats av det någon gång. Citra-Lakrits… Mmm….. 🙂

Kommentera

