Polynesiska vaniljstänger, krossade kakaobönor och honungsbourbon!

Mmm… visst låter det göttans?

2013-09-06 10.07.57-1

Dessa tre härliga ingredienser rörda jag ihop idag, jag skar vaniljstängerna på mitten, gröpte ur dom och hackade sedan resterande stänger i småbitar o stoppade i en burk. De krossade kakobönorna hällde jag i som dom var och sedan hällde jag i honungsbourbon så att det täckte allt det andra. På med locket och sedan ska det få stå i en vecka, förmodligen några dagar extra t.o.m.

2013-09-06 10.17.39-1

Ursäkta att bilderna blev lite suddiga. Förövrigt så doftade vaniljstängerna helt fantastiskt. Dom var väldigt tjocka och härliga mjuka o geggiga. De krossade kakaobönorna osade choklad och kakao. Mums!

Kan rekommendera vaniljimporten där jag inhandlade vaniljstängerna. Har alltid fungerat bra o bra priser.

Kommentera

