Dags att brygga igen.

Söndag den 29e är det dags att brygga den tredje versionen av skäggölet. Ska bli riktigt skoj eftersom det här ölet har varit återkommande sen jag började brygga o ett av mina recept som jag försöker slipa till varje gång det bryggs.

Stouten har snart legat på vanilj och choklad i en vecka så lagom till nästa helg är det dags att buteljera den ölen också. Har inte bestämt mig för om jag ska försöka buteljera och brygga samma dag eller om jag ska buteljera stouten på lördag lr dyl. Har räknat ut att det kommer bli strax över 40 flaskor i olika storlekar som ska flaskan så det kommer ta en stund o ja vet inte om jag kommer ha den tiden samtidigt som jag brygger då jag kommer försöka köra en så tidseffektiv bryggning som möjligt.

Kommentera

