Rättat till felaktig information!

Jag har gjort en tabbe, på min utrustningssida så har länken till ”genomföringen” jag använder till min mäsktunna pekat på fel genomföring. Jag har rättat till det nu så den pekar på en kewler kitz xl genomföring som är rätt. INTE weld-b-gone som den pekade mot innan. Jag ber om ursäkt för detta.

5 svar till “Rättat till felaktig information!

    • Ja det kanske skulle vara en idé. Men det hinner jag nog inte med förens nångång nästa vecka så du kan få en snabbkurs. Batchsize = satsstorlek, kryssar i rutan för att automatiskt räkna ut pre-boil. Boil time är ju längden på koket. Evaporation rate är hur mkt vätska som kokar bort per timme. Det får man testa med sin utrustning. Med min bielmeier så får jag exakt 3L/H, Volume är hur mkt mäsktunnan rymmer, Specific heat skriver jag 0.359 eftersom det är plast. Det är de enda grejerna jag fyller i. 🙂

      • Ser fram emot det! Jag ska se om jag kan få till något ut efter det du angivit.

        Tack så här långt… och jag tror fler skulle gilla det för fler och fler skulle nog använda det om man förstod det bättre från början. Sen kanske man kan skapa en sida där man kan ladda ner recept för Brewtarget som användare gjort, vad tror du om det?

      • Varsågod 🙂 Låter som en bra idé tycker jag. Jag ska försöka hitta tid till att skriva en liten guide om hur jag använder brewtarget. Jag har som sagt ingen erfarenhet om hur bra det fungerar att exportera och importera recept osv. Men får väl testa o se. 🙂

Kommentera

