Förkultur satt.

image

Nu har jag satt förkulturen till Amadeus Festival IPA som ska bryggas på tisdag nästa vecka.

Något jag kommer vara extremt noga med denna gång är rengöring och desinficering och dyl då jag misstänker att Nelly kan vara infekterad. Så jag var extra noga med kärlet som jag jäser förkulturen i och all min utrustning ska jag vara extra noga med dessutom.

En sak jag gjorde annorlunda sist var att koka kylaren separat, problemet var att det inte han komma upp i ett riktigt kok. Det ska jag se till att det kokar ordentligt den här gången så den är 100% ren och fri från eventuella bakterier och dyl.

7 svar till “Förkultur satt.

Kommentera

