Tvättat flaskor.

Inte så intressant inlägg men igår var jag på Willys o inhandlade 2 blåa backar med 50cl flaskor som jag avetiketterade och diskade rent idag.

Jäsningen verkar ha stannat av iallafall. Har virvlat upp jästen litegranna ifall den skulle ha flockat ut för tidigt men den verkar ändå vara klar. Så den ska få stå i 20 grader tills på tisdag, då blir det att tappa om och torrhumla i 3-4 dagar. Sedan ska ölet kallkraschas i några dygn o sedan är det dags att buteljera. Det går fort nu 🙂

PS: innan jag tappar om ölet ska jag vara noga med att lukta på det så det inte blir nå diacetyl och dyl nu när jag brygger med så små marginaler. Diacetyl vore sjukt tråkigt.

12 svar till “Tvättat flaskor.

Kommentera

