Amadeus buteljerad.

Äntligen är Amadeus på flaska. 14 dagar var det sedan den bryggdes och nu är det bara att vänta på att den ska kolsyras.
27 50 cl flaskor och 1 st 25 cl flaska blev det. Den lilla flaskan är tänkt att öppnas dagen innan och prova för att se hur den smakar. 🙂

2 svar till “Amadeus buteljerad.

  1. När du räknar på dina bryggningar. Vad riktar du in dig på att få ut? Liter öl så att säga. Jag har ju som du vet läst mycket i boken ”Brygg öl” och de siktar ju mer eller mindre att få ut 10 liter öl. Personligen så kan jag tycka att det är en OK storlek på sats Man kanske får brygga oftare men det är ju kanske bara kul… vad vet jag 🙂

    Vad hoppas du får ut när du räknar på dina recept?

    • Det beror på vad jag brygger för öl. Det jag tycker är intressant är snarare hur mkt man INTE räknar med att få ut. Med just denna öl så har det ”försvunnit” totalt 4 L öl under byggprocessen. När jag inte brygger ipa brukar jag räkna med att 2 L försvinner.

Kommentera

