Nästa brygd.

Jag har funderat fram och tillbaka på vad nästa öl ska bli, jag funderade på om jag skulle brygga något specifikt för SM men jag tycker inte det passar för tillfället.

Så jag har bestämt mig för att brygga en ny version av Nelly, mitt barleywine. Väldigt små förändringar kommer göras, de största förändringarna kommer vara att jag använder en annan jäst och att det ska ekas med 2g/l ungefär. Det ska ju ändå lagras i ett halvår innan det ska drickas så jag tror det blir bra. 🙂

Förövrigt så tror jag att den röda hunden puttrar på lite smått. När det jäst klart brukar temperaturen alltid stabiliseras men den fortsätter att gå över gränsen jag satt för högsta tillåtna temperatur så jag misstänker att det händer.

Först nu när det gått en hel vecka verkar det som att det börjar stabilisera sig. Om ännu en vecka kommer det vara perfekt för omtappning och tillsättning av alla mumsiga extra ingredienser.

Skål!

Kommentera

