Jäsningen har lugnat ner sig.

Nu har jäsningen av Orca! lugnt ner sig. Ungefär som väntat skulle jag säga. Det är mindre aktivitet o det har börjat bildas ett tjockare lager av ”klegg” i botten Som ett resultat av den minskade aktiviteten.
Det doftar helt fantastiskt i kylskåpet o det är nästan så man undrar om det är någon mening med att göra IPA ifall den här ölen kommer smaka så gott o intensivt som det luktar. Mums!

3 svar till “Jäsningen har lugnat ner sig.

  1. Det är svårt att låta bli och springa och lukta eller hur 🙂
    Jag sätter alltid näsan vid jäsröret när jag passerar min ”hink”… gud vad gott det luktar! Jag hoppas smaken kommer kommer vara lika givande efter min allt-gick-fel-bryggning. Det återstår att se, den har i alla fall stått på hinken i 10 dagar och aktiviteten är inte lika aktiv längre.

      • Jo, det är ganska lugnt u hinken kan man säga… men jag har inte vart säker. Får ställa den på kallkrasch nu i gäng timmar. Tittar på dina inlägg och ger det 48 timmar.

Kommentera

