Mera kolsyra.

Idag så öppnade jag upp locket på hinken och fyllde på med lite kolsyra. Förmodligen ganska onödigt men jag har som sagt bestämt mig för att vara extra petig med den här ölen för att den ska bli så fräsch o färsk som möjligt och för att den ska hålla sig på det sättet så länge som det bara går.

Imorgon så ska jag stänga av kylningen o vänta på att ölen ska stiga till rumstemperatur igen o då åker det i mer citra och cascade till torrhumling!

5 svar till “Mera kolsyra.

  1. Hej!

    Tack för en underhållande blogg! Du har inte övervägt Better Bottle med backventil för att helt eliminera kontakt med syre efter avslutad jäsning? Då kan man ju tappa till ny behållare för slutförvaring eller torrhumling i ett slutet system. Jag har precis en Lagunitas klon på jäsning i denna lösning och ska pröva detta för första gången!

  2. På något sätt verkar ju den här hobbyn ha hittat en override på allt ekonomiskt förnuft 🙂 Det är ett elände att Humle erbjuder Klarna som betalningsalternativ 😉

    • Haha! Ja! Men jag är faktiskt väldigt nöjd med min nuvarande utrustning så de senaste tiden är det bara ingredienser som har kostat pengar. 🙂

Kommentera

