Orca! Buteljerad.

Idag buteljerades Orca! Den här gången så började jag göra iordning flaskjäsningsjästen i god tid så det gick bra. Sockerlagen likaså.

I slutändan blev det 35 st 33 cl flaskor. Jag ställde upp buteljeringshinken på en upp och ner vänd hink så den kom högre upp så jag slipper huka mig ner varje gång jag skulle fylla upp en flaska. Så otroligt skönt och ergonomiskt.

Ska bli väldigt spännande o se hur den här smakar om 2 veckor. Jag är som sagt lite orolig över diacetyl men börjar undra om det kanske var så att jag använde alldeles för mkt karamellmalt i receptet. 15% C40 är ju en hel del. Det får nog skäras ner avsevärt tills nästa gång och bytas ut mot en variant av Caraplus då jag tycker de brukar smaka bättre o passa mkt bättre i Pale Ale och IPA.

Japps, så får det bli!

Kommentera

