RIP Nelly 2013

image

Dåliga nyheter, när jag var nere i förrådet idag så hittade jag glasskärvor och den stora flaskan av gamla Nelly bestod endast av en botten av en flaska. Så nu är det tyvärr dags att dumpa satsen. Kan inte ha en massa flaskor med potentiella bomber ståendes. Så dom ryker. Vet inte exakt när men så snart som möjligt iallafall. Tråkigt då den faktiskt blev bra på slutet. Jag hoppas att den nya satsen inte går samma tråkiga öde till mötes bara.

Har ni en flaska hemma drick upp den så snart ni o ha den i frysen under tiden.

5 svar till “RIP Nelly 2013

  1. Ahh va trist! Jag brukar ju ha det omvända problemet med mina starkaste öl… Akta dig när du ska destruera flaskorna så ingen smäller i handen eller liknande!

    • Så är det. Men varje flaska som ska drickas måste stå i frysen i en vecka i precis rätt temperatur AA den inte fryser o man måste hälla upp denni en tillbringare o vänta på att skummet ska bli öl och på att temperaturen ska bli drickbar. O under tiden finna det risk att dom exploderar. Orkar inte 🙂

      • Jag kan ta med en flaska till dig så får du prova att öppna utan allt krångel. Det blir några droppar kvar i flaskan som går att hälla upp.

Kommentera

