Omnipollo + Siren = hembryggningstävling!

Precis som rubriken säger så har Henok anordnat en tävling där vinnaren får vara med o påverka vilken öl Omnipollo och Siren ska brygga tillsammans.

Nu blev det så att det passar ganska bra ihop med mina nuvarande bryggningar så jag har tänkt skicka in Det Stora Skägget iallafall. Jag funderar också på att skicka in min imperial stout lr barleywine men samtidigt tycker jag det är lite fusk att skicka in något man lagrat länge och tillsatt en massa saker i.

Å andra sidan så hör det ju till stilarna men ja vet inte som sagt. Det stora skägget är utan tvekan det mest intressanta och annorlunda ölet jag kommer kunna skicka så jag kanske satsar alla mina kort på den och får se hur det går.

Planen är förövrigt att buteljera det stora skägget på måndag och sedan ska det göras ny förkultur till portern som ska bryggas snart. Recept på den kommer senare idag.

Jag har lite nya planer för bloggen, jag fick en bok om Texas bbq i födelsedagspresent och har blivit sugen på att börja laga lite mat ”low and slow” och då tänkte jag dokumentera det här på bloggen då sådan mat och öl går hand i hand.

Jag har tyvärr inte möjlighet att rökgrilla så det blir väl att använda ugnen utan att röka men jag tror det blir gott ändå 🙂

Kommentera

