Hat föder hat.

Här följer ett inlägg med reflektioner och tankar som slagit mig den senaste tiden.

Det är två saker jag tänker skriva om här, hur SverigeDemokraterna kom till makten och vad det har för effekt på vårat samhälle.

För några år sedan hade SD några procent av rösterna och var uppstickare. Då började människor som inte sympatiserar med SD att sprida negativa nyheter och propaganda om SD. Det som händer då är att de som sympatiserar med SD på ett eller annat sätt känner sig attackerade, hatade och utsatta. Dessa människor känner nu att de måste ställa sig upp och göra sig hörda. Vad hände sen? Desto mer dåliga saker som kommer fram om SD desto starkare växer dom o desto större blir dom.

Sen börjar SD att sprida hat och rasism gentemot invandrare, flyktingar och andra minoriteter. Vad händer då? Grupper bestående av dessa individer känner sig utsatta och attackerade och känner då att dom måste ställa sig upp och göra sig hörda. Med andra ord så blir alla grupper SD vill förminska starkare och större. På precis samma premisser som SD har vuxit på.

Talesättet våld föder våld har aldrig stämt så bra som nu. Desto mer hat och rasism som sprids desto mer föds i oppositionen och motståndsrörelsen. Vad kan vi göra åt detta då?

Eftersom det bara är ett parti som finns i riksdagen och det dessutom är de som startat detta hatspridande, SD. Så är svaret att helt enkelt sluta rösta på dom och sluta ge dom makt så kommer den aggressiva motståndsrörelsen att minska.

Är du en person som röstar på SD och fortfarande känner att du behöver rösta på dom trots det jag skrivit tidigare vill jag säga en sak: våld föder våld, hat föder hat, rasism föder rasism och så länge du ger förespråkarna av detta makt kommer det bara bli värre.

Men tänk istället på att kärlek föder kärlek. Var tolerant, accepterande och kärleksfull så är detta vad DU kommer sprida och det är detta som du kommer få tillbaka.

Framförallt så är kärlek och tolerans något vi verkligen behöver just nu.

8 svar till “Hat föder hat.

  1. Sicket dravel… Är själv såväl andra generationens invandrare som uppväxt i ghettot, samt en av dem som tog mig ur skiten. Att svensk invandrarpolitik är körd i botten och helt åt skogen behöver man varken vara ursvensk eller SD väljare för att inse. Behöver vi mer förståelse? Mnja… Tror faktiskt att de flesta svenskar är rätt öppna och förstående men… Vi behöver mer folk och politiker som öppnar ögonen och inser att vi behöver ta hand om våra barn, gamla, sjuka och redan inflyttade innan vi öser in tiotusentals nya att ta hand om. Då slipper man rösta på sd just för att inga andra partier vågar ta i frågan om den icke fungerande integrationspolitiken som fick mig att kämpa för att ta mig ur ghettot. Vart föddes du med ens silversked i stjärten? Långt från det betongprojekt jag fick slå mig fram i antar jag. Tack för mig.

    • Du missar min poäng helt och hållet. Jag har varken sagt bu eller bä om invandringspolitiken.

      Men SD sprider hat och rasism och det enda det kommer resultera i är mer hat från motståndsrörelsen.

      Det är detta som jag vill ska ta slut.

  2. Så vad tycker du folk ska rösta på för alternativ som står för något annat än massinvandring utan eftertanke? Sd behövs vare sig vi vill det eller ej för resten av partierna har skygglapparna på och vågar inte ta tag i problemet. Att föringa sdoch tysta dem kommer leda till mer rasism i stugorna och trappuppgångarna då folket inte känner att politikerna lyssnar. Vi har effektivt byggt upp samma segregationsproblematik som länder som usa och frankrike med flera men ingen annan vågar säga -Shit det här går åt fan vad ska vi göra?

    • Men alltså. Vi snackar om människor som flyr från krig, mord och förföljelse. Det är väl självklart att dom behöver hjälp. Hur kommer det sig att alla tror SD är den stora lösningen när dom i 9 fall av 10 bara röstar med högern iallafall? SD är inget annat än en stor bluff med människor som vill utnyttja systemet. Sen vad är det exakt som går åt helvete? Det finns byar som haft 800 invånare som tagit emot 100 flyktingar som visar fantastiskt bra framgång och stor positivitet. Det enda problemet som existerar är hos de cyniska människor som bara ser problem.

      • Jag växte upp på gatan där nästan allas föräldrar hade jobb. Flertalet av oss kom från olika hörn på klotet och vissa av oss hade en fantastisk tid och uppväxt andra inte. I kvarteret intill hade segregationen gått längre man vistades inte där efter det blivit mörkt. Idag när jag åker tillbaka till min gamla gata så har eländet spridit sig dit med, där mötts jag av ett helvetet. Folk skjuter med ak4 på tennisplan, lik hittas här å där och knarket flödar, ingen har jobb. Vad är det vi hjälper dem med? Vad gör det för gott för vårt samhälle att ta hit dem om vi inte kan ge dem en framtid? Gissar på att du min vän aldrig bott en minut i betongförorten men ändå ska du kanske lära oss som faktiskt levet i skiten lite om hur vackert det är att alla människor möts och enas i massarbetslöshet och hopplöshet. Bull shit! Skaffa dig en lya i storstadens miljonprojekt å sug in allt gott som finns där så får vi se hur lång tid det tar innan du packar väskan igen. Tog mig från krossade rutor och 12 våningshus till villa å eget företag medans många blev kvar och sitter där utan jobb eller än värre med en kanyl i armen. Jag är 38år och flera av de som rörde sig i våra kvarter finns ej i livet idag. Nej jag sätter aldrig min fot på min barndoms numera förstörda gata igen för den finns inte kvar så som jag vill minnas den. Tack för den svensk integrationspolitik. D follow over and out. Mvh från en kroat/finsk/svensk eller vad man nu ska kalla mig…

      • Lösningen på det problem du talar om är inte att bromsa invandring. Det är snarare att få en fungerande integration. Att människor blir utstötta i förorter och dyl beror på att integration fungerar dåligt. Tyvärr så räcker en bra politik kring detta inte till heller utan det krävs att gemene man hjälper till också. Det är vad människor gör i små byar som blir ”överbefolkade” av flyktingar och dyl och där fungerar integrationen helt underbart. Så åter igen, lösningen är inte att säga stopp vid dörren utan att släppa in och hjälpa till. Segregation och dyl blir ännu sämre om man låter partier som SD sprid hat och rädsla bland alla människor. Problemet ligger hos varje person i Sverige som har möjlighet att hjälpa till med integrationen och som väljer att inte göra det.

      • Hahaha å medans du öser ut alla skattepengar på att hjälpa än fler så får farmor alltså snällt ha det för jävligt på hemmet, skolan få för knappa resurser och det ena och det andra. Tänk efter hur många saker som har förknappa resurser. Allt för att vi ”svenskar” eller invånare som vi kan kalla det om man ska se till helheten vill framstå som bäst i världen på att hjälpa andra. Tro mig jag har sätt fritidsgården, simhallen och föreningar bomma igen för alla våra skattepengar rann iväg till alla dem som flyttade in efter oss men aldrig kom in i samhället. Jag vet vad det gjorde med vår förort och tror inte att lösningen är att ta emot fler innan vi fått en fungerande lösning för dem som redan är här. Ska vi ta en tur ihop till mina barndomskvarter och kika lite på hur det är idag 20 år senare? Berättar gärna för dig hur det var innan massinvandringen och även de svenska bidragsfallen tog över i husen.

      • Om fler människor hjälpte till på eget bevåg så kostar det inga pengar alls. Det är det som gör störst skillnad i vilket fall. Sen har pensionärers situation ingenting med invandring att göra. Kollar man sedan i ett världsligt perspektiv så är Sverige bäst i hela världen på att ta hand om våra gamla. Det finns inget annat land i hela världen där vi tar så väl hand om våra gamla. Så hur höga mål sätter vi för oss själva där? När det tydligen inte räcker till med att ha den bästa pensionärsvården i världen?

        Som jag skrev tidigare. Antingen är man positiv eller negativ. Oavsett vilken av dessa inställningar man väljer så kostar det inte mer eller mindre pengar för individen.

        Vi skulle spara ofantliga mängder pengar om alla individer var mer solidariska.

Kommentera

