Jag lever!

Det har varit torka på bloggen ett tag o det är för att jag har ett litet uppehåll i bryggningen.

Whiskeyölen står i kylskåpet på lagring. Min plan är att köpa fat och ett fatsystem som jag kan tappa den på. Just nu verkar det inte ske förens i December nångång, borde inte vara något problem att låta ölen stå i kylskåpet tills dess men vi får väl se.

Att portern blev helt kass var riktigt tråkigt o det är definitivt en öl som jag vill brygga om igen så snart som möjligt.

Jag har även fått lite nya tankar kring min imperial stout o jag tror att jag ska låta receptet vara oförändrat o bara ta bort rökmalten för att se hur det blir. Men det blir längre fram.

Så ser statusen ut just nu. Over and out.

Ett svar till “Jag lever!

  1. Hej, trevligt att höra att du inte försvunnit. Jag sitter också och skissar på ett fatsystem som planeras till våren. Jag hoppas på lite inspiration och idéer om det från och med december då!
    Hälsningar,
    Niklas (ganska trogen bloggföljare)

Kommentera

