Fat beställt!

Jag orkade inte vänta på att maltmagnus skulle få in sina fat i lager så jag la en beställning från humlegården istället på dessa: http://shop.humle.se/utrustning/fattappning/corneliusfat/corneliusfat-nytt-9-liter-kulfattning

Dom är lite dyrare än de från MM men det kändes skitsamma. Jag vill komma igång så snart som möjligt. Beställde även ett extra kit med packningar o lite annat småkrafs.

Det enda som är kvar på inköpslistan nu är nya mindre jäshinkar på 15 L. Turligt finns de i en lokal affär här i Borlänge så jag får kika förbi där någondag o inhandla två stycken.

3 svar till “Fat beställt!

  1. Jag kör med 15 liters hink från Jula, den funkar bra till 9 liters faten. Sen kostar den ingenting… typ. Glöm inte locket (7:-) bara… Jag tror jag sitter med 5 hinkar hemma, ja du vet bara att ha.

    Det dyraste på hinkarna är tappkranarna från Humle

Kommentera

