Hinkar!

image

Tack vare ett tips i mina kommentarer gick jag på jula o jagade hink idag.

Titta vad jag hittade! 15 L, liter markering, livsmedelsklassad. Enda som saknas är ett 14 mm hål i locket.

Dessa kostar 32;- med lock. Inte ens hälften av vad en liknande hink från en ”bryggeri affär” kostar.

11 svar till “Hinkar!

  1. Mycket intressant.. Är dock väldigt skeptisk till plast och börjar dessutom tycka att det blir svårare och svårare att få glaset riktigt rent genom att formen på damejeannen är så jobbig. Funderar på att istället satsa på en rostfri kastrull med ”tätningslist” och spännen till locket!

  2. Riktigt prisvärd den där!
    Jag lyckades dock köpa en 15l hink med jäsrör, tappkran och termometerremsa på Hagashoppen/Dala essenser för 80:-, det slår till och med Julas hink. 😀
    Men det var nog bara tur då jag skulle tro att dom tar 80:- för bara hinken egentligen och att jag tog nån form utav ”visningsexemplar” och snubben i kassan inte hade full koll.

    • Aha det lät ju bra. Men tappkran o termometerremsa vill jag inte ens ha o jäsrör osv tar ja från en gammal hink 😉

      Jag upplever dom som väldigt lustiga på den där affären. Har inte fått något bra bemötande där så därför jag helst undviker det.

Kommentera

