Whiskeyölen på fat!

image

Äntligen har jag fått whiskeyölen på fat! Tappade över så fatet blev fullt, ställde kylskåpet på mellan 1-2 grader då jag räknar med att buteljera denna så fort den är klar. Ställde in trycket på regulatorn för att få ca 2,4 kolsyrevolymer. Jag tror det blir bra.

Jag glömde att ta kort medans jag fatade så ni får hålla till godo med en bild på kylskåpet med regulatorn osv.

Jag tog även ett FG prov och ölen har jäst ut till ca 1.015 så jag räknar med att den ligger på 9% ungefär.

Smakade på provet o det var mycket rök men inte så galet intensivt som jag förväntade mig. Men vi får se hur den smakar när den är färdig.

2 svar till “Whiskeyölen på fat!

Kommentera

