Kapning av buteljeringsgrej.

image

Slangen var galet lång till min buteljeringsgrej så jag bestämde mig för att kapa den så den blir lite smidigare. Men jag vill inte köpa för mycket så jag letade på den största flaskan jag har o flyttade proppen så den skulle passa den flaskan o sen kapade jag några cm längre än det.

image

Så nu blev den mycket kortare o smidigare. Har rätat ut den så den är så gott som helt rak nu också. Perfekt!

3 svar till “Kapning av buteljeringsgrej.

  1. Funderade lite på hur du gör när trycket i flaskan blir för stort. Antingen flyger proppen eller så slutar det rinna ner när gastrycket blir högre i flaskan än i fatet. Kommer du lätta på trycket uppe i proppen manuellt eller hur har du tänkt med den saken? Så hade jag nog gjort. Alternativet är ju och installera en tryckventil i proppen som släpper ut tryck överstigande exempelvis 2 bar. Funderar på att göra något liknande men med min flaskfyllare och en trycktunna som jag kolsyrejäser i.

Kommentera

