Drickchoklad utan socker

image

Impulsinlägg detta. Jag gjorde ett snabbt experiment då jag var sugen på något men för tillfället undviker socker så mycket jag kan.

Stevia brukar jag använda till te men det har inte smakat så gott i just drickchoklad.

På fars dag fick jag en burk med lakritspulver av min underbara fru som jag inte använt till något vettigt än. Jag testade helt enkelt o ersätta sockret i receptet med lakritspulver. Jävla va gott de blev! Tillräckligt med sötma och sen får man lakrits med på köpet. Fantastiskt! Här följer receptet:

1 portion

1 tsk lakritspulver
2 tsk kakao
2 dl mjölk

Värm tills det ångar
Drick o njut!

Ett svar till “Drickchoklad utan socker

Kommentera

