Test av buteljeringsgrej

image

Ni som följer bloggen vet kanske att jag är otålig ibland. Jag ville verkligen få den här ölen på flaska så fort som möjligt och få testa buteljera från fatet.

Nu är det gjort iallafall.
Den kunde inte ha funkat bättre!
Tog några gånger innan jag fick in snitsen men hålet i proppen släpper ut precis lagom mängd tryck så jag kan fylla flaskorna utan att behöva bry mig i det överhuvudtaget. När de är fulla så är det skum i en del av halsen, då lyfter jag ur röret och låter allt innehåll i röret rinna fritt ner i flaskan o vips så får man resultatet ni ser ovan. Några gånger fick jag dutta i lite extra skum. De blev lite ojämn fyllning i flaskorna men vad gör det? 😀

Jag är sjukt nöjd iallafall! Jag hann göra detta och göra rent utrustningen och fatet medans sonen sov 😀

4 svar till “Test av buteljeringsgrej

    • Att sätta proppen på en sån fungerar nog alldeles utmärkt. Men det är enklare att skära av i en vinkel på slang och de största flaskorna är ibland lite för stora för den så man får krångla. Sen är slang billigare 😉

Kommentera

