Uppdatering och ny information

Jag har idag ökat temperaturen på kylskåpet till 20 grader. Bestämde mig för att skippa att stegra temperaturen eftersom jag märkte imorse när jag skulle höjja att aktiviteten i hinken har minskat avsevärt.

Sen tänkte jag börja uppdatera mina ”Bryggdag” inlägg med datum och info om när jag gör något som har med den ölen att göra. Går man in på bryggdagen för portern o bläddrar längst ner så kan man se två datum för tillfället. Just nu är det inte så värt men längre fram när man vill kika på hur det gick till med en viss öl kommer det vara smidigt att få en snabb överblick där istället för att bläddra igenom alla inlägg.

Wlp007 verkar arbeta snabbt som vanligt för mig iallafall. Men ölen ska ändå som få stå i totalt två veckor. Kanske att jag kallkraschar den några dagar tidigt innan jag tappar den på fatet men i övrigt ska den få stå tiden ut så jag minimerar risken för diacetyl osv. Samtidigt som jag tappar om den slänger jag in en ekspiral och den ska sedan få stå i 6 veckor samtidigt som den kolsyras.

Kommentera

