Jag kom precis ihåg att min hydrometer visar fel

Blev sugen på att ta ett prov på HIPAn idag och då mindes jag att min hydrometer visar 2 punkter fel så min porter och barleywine har jäst ut lite mer än jag trodde ursprungligen. Har uppdaterat inläggen med de nya värdena. Detta innebär iallafall att HIPAn ligger på 7% vilket är alldeles lagom. Så snart jag får tid ska den tappas om och torrhumlas. Smakade ett prov och jag känner ingen diacetyl och nu smakar den mer brown än IPA så jag hoppas torrhumlingen tippar vågen åt IPA hållet lite mera ☺

Kommentera

