Film! Nelly på flaska och demonstration av buteljeringsutrustning

5 svar till “Film! Nelly på flaska och demonstration av buteljeringsutrustning

    • Tackar! Har märkt att ibland blir det olika mängder skum när man fyller flaskorna utan att jag verkar kunna påverka dock så det blir olika fyllningsnivåer vilket är lite tråkigt. Men de blir ju bra kvalité på det som hamnar i flaskan iaf ☺

  1. Stiligt! Smart användande av Soda-streamern också. Jag undrar bara om CO2-puffen verkligen behövs när du omedelbart går vidare med att fylla flaskan med vätska (öl). Den CO2 du nyss fyllde i kommer ju att trängas undan av ölen och samma sak hade skett med luften om du inte ”puffat”? Eller har det någonting med kolsyran och din beer-gun att göra?

    • Den enda funktionen puffen har är att hindra att ölen kommer i kontakt med luft/syre under tiden man fyller flaskan. Hur nödvändigt det är eller inte låter jag vara osagt. Men jag har som gjort en grej av att göra syre till min största fiende. ☺

Kommentera

