Amadeus #1 på fat

20150406_125949_1

Efter lite mer än 24 timmars kallkrasch med gelatin så tappade jag över IPAn till fatet. Det gick väldigt smidigt, den doftar fantastiskt och smakar fantastiskt. När väl kolsyran kommer i blir det ännu bättre.
Enda lilla problemet var väl att jag fyllde fatet lite för mycket så kolsyreröret hamnade under vätskeytan så det bubblar lite när man fyller på kolsyra men det borde inte vara något problem.

All humle hade sjunkit och lagt sig snyggt på botten av hinken iallafall. Anledningen till att provet på bilden inte är klart är förmodligen för all vete jag använt. Men jag är faktiskt ganska nöjd med det. Personligen tycker jag en sån här öl ser bättre ut när den inte är klar. För att citera Henok Fentie ”Embrace the haze”.

Det kommer ett till inlägg senare där jag går igenom precis hur jag tappat om ölen i varje steg.

Kommentera

