Stopp i maskineriet

Det är stambyte och renovering för fulla muggar i min lägenhet just nu så jag har varken avlopp, vatten eller värme. Man kan säga att sätter käppar i hjulen ganska ordentligt för mina planer att brygga nästa helg.

Så det verkar som det blir ett litet uppehåll. Enligt plan ska allt ta 4 veckor och det har redan gått 1 så förhoppningsvis kan jag brygga igen i början på maj.

Nästa bryggning blir förövrigt ännunett barleywine då en vän väldigt gärna ville ha en sats själv. Han betalar alla ingredienser osv så jag ser det som en bonus, det är så kul att brygga o när man gör det åt någon annan så blir man extra noga o vill att det ska bli kanon så allt är bara positivt.

Efter den bryggningen så är det dags att ta tag i utmaningen tillsammans med Klingen. Der kommer också bli riktigt skoj ☺

Aktiviteten i stouten har avtagit ganska ordentligt så inom några dagar kommer jag kunna ta ett prov o mäta FG o se så jästen har städat upp efter sig.

Kommentera

