Kornvinet på fat

image

Tappade över kormvinet till fat idag. Sköljde igenom allt noga med kolsyra som vanligt för att undvika kontakt med luft osv. Så nu har jag 9 L barleywine på fat som ska kolsyras. Dessvärre har jag ingen plats i frysen för att kunna kolsyra än så jag får ta o dricka upp den där IPAn. Varenda gång jag tar av den nu blir jag förvånad över att det inte tar slut.

image

När barleywinet är kolsyrat så är ju frågan om jag ska lagra den på fatet eller buteljera. Det är ju bättre med fatet såklart men att binda upp ett fat i flera månader ställer till det lite. Förmodligen lagrar jag det på fatet så länge som möjligt och sedan buteljerar jag när jag blir tvungen. Ska köpa speciella flaskor till denna också som jag inte har hemma.

Kommentera

