Leverans från Kina

image

Första leveransen med utrustning jag behöver för att konvertera min frys till en keezer/kegerator har anlänt. 3 st tappkranar och 1 st fyllningsadapter.

Har funderar o räknat på allt annat jag behöver o har lagt en beställning på diverse slangar och kopplingar.

Det riktigt fiffiga är adaptern jag köpte dock. En 3/8 nippel som man bara trycker in i tappkranen och vips kan man tappa ölen direkt från kranen och ner i en flaska under mottryck. Helt fantastiskt!

Det kommer mera när jag får mer grejer och ett större inlägg när jag faktiskt börjar bygga.

2 svar till “Leverans från Kina

  1. Jag är också i begrepp att göra en kegerator. Var hittade du flaskfyllaren? Jag har letat men bara hittat ganska dyra varianter till Perlick kranar.

Kommentera

