Keezer/Kegerator bygge!

Äntligen är keezern på plats och fungerar som den ska. Endast en öl är påkopplad på dess 3 kranar men det ska bryggas mer alldeles strax.

Men nu ska vi prata om bygget, hur jag gjort och vad o vart jag har  handlat grejer.

Först o främst behöver man tappkranar, jag beställde 3 st från aliexpress för ungefär 1000;-

image

Jag köpte även en flaskfyllare som man kan montera direkt på kranen och fylla flaskor. Har ej testat än så jag vet inte hur bra den fungerar.

Jag behövde också en träkrage att sätta ovanpå min frys som jag kan montera tappkranarna i. För 59;- på Fröbergs fick jag tag i 4 träbitar jag sågade till rätt längd. Sedan tog jag dom till pappa så han fick såga till kanterna med hans gersåg.
image

Lim köpte jag också så jag kunde limma fast kragen på frysen och sedan skruva fast locket till frysen ovanpå.
image

Jag gjorde en beställning på diverse slangar och kopplingar från humlegården men det skulle visa sig att jag behövde komplettera….
image

Såhär såg bakstyckena på kranarna ut från början och jag trodde att det skulle funka bra. Tji fick jag.

Tyvärr kom jag inte på detta förens efter att jag redan beställt så jag fick göra en extra beställning på nya kopplingar till bakstyckena.
image

Här ser ni allting inkopplat och fungerande. Nu gäller det bara att brygga mer öl och fylla upp frysen.

Nedan följer en liten demonstration. Trycket var lite för högt när jag filmade men det var enkelt att fixa till efteråt.

Kommentera

